עלייה חדה בתלונות נגד הבנקים
תלונות נגד בנקים – הבנקים מרווחים המון, אולי באופן מוגזם ומנופח ויתכן שזו הסיבה לעלייה חדה של 35% בתלונות נגד הבנקים. מסיכום נתוני שנת 2017 של היחידה לפניות הציבור שבפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, עולה כי הנושא חם מאד ואפילו מדאיג!
בנק ישראל התייחס לתלונות שהוגשו ובשליש מהתלונות שבהן ערך בירור מול הבנקים קיבלו הלקוחות סעד וגם קיבלו בחזרה כספים בהיקף של 2.2 מיליון שקלים!
עוד עולה מדוח הפיקוח על הבנקים של המחלקה לפניות הציבור בבנק ישראל כי במהלך שנת 2017 טופלו ביחידות פניות הציבור של הבנקים עצמם כ-32,500 תלונות מצד לקוחות ובעקבות תלונות אלה החזירו הבנקים סכום של כ-6.4 מיליון שקלים. נציין כי הנושא המרכזי עליו התלוננוה לקוחות עסק באמצעי התשלום.